Obowiązki administracji publicznej dotyczące złomownia samochodów
1.Starosta po uzgodnieniu z wojewodą wydaje i cofa (przy poświadczeniu nieprawdy lub naruszaniu przepisów) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów (punkt zbierania pojazdów), określąc stacje(ę) demontażu, którym punkt zbierania pojazdów jest obowiązany przekazywać zebrane pojazdy wycofane z eksploatacji.
2.Wojewoda wydaje i cofa (przy poświadczeniu nieprawdy lub naruszaniu przepisów) pozwolenia zintegrowane lub decyzje w zakresie gospodarki odpadami, wymaganych w związku z prowadzeniem stacji demontażu.
3.Pozwolenie na wytwarzanie odpadów może być wydane po uzyskaniu wymaganego pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego w rozumieniu przepisów prawa budowlanego.
Wojewoda jest organem właściwym do wydania i cofania (przy naruszaniu przepisów) pozwolenia zintegrowanego lub innej decyzji w zakresie gospodarki odpadami wymaganej w związku z prowadzeniem strzępiarki i prowadzi wykaz:
- stacji demontażu,
- punktów zbierania pojazdów.
Informację o umieszczeniu w wykazie lub usunięciu z wykazu, wojewoda przekazuje do centralnej ewidencji pojazdów. Wykaz, ten zamieszcza się stronie internetowej urzędu wojewódzkiego.
Wojewódzki inspektor ochrony środowiska co najmniej raz w roku kontroluje każdą stację demontażu.